اجتماعی
اجتماعی

اجتماعی

سوریان در مقابل اهدای مدال به احمدی نژاد چه گرفت؟

فراری قرمزرنگ حمید سوریان که این روزها در خیابان‌های تهران دیده شده است، این سوال را مطرح کرده که سوریان با چه مجوزی این ماشین را وارد کرده است.   سوریان پنج مدال طلای مسابقات قهرمانی جهان و مدل طلای بازی‌های المپیک لندن را دارد. بعد از انتشار این خبر که سوریان فراری هشت‌میلیارد تومانی به ایران آورده، گفته شد که این جایزه او در بازی‌های المپیک لندن بوده است. سوریان تنها کسی نیست که در این بازی‌ها به مدال طلا رسید. قاسم رضایی و امید نوروزیان در کشتی فرنگی قهرمان شدند.

احسان لشکری، کمیل قاسمی و صادق گودرزی هم در کشتی آزاد مدال نقره و برنز گرفتند. اما به نظر نمی‌رسد که به این کشتی‌گیران مجوزی برای ورود ماشین‌هایی در حد فراری داده باشند. علیرضا رضایی، مربی تیم‌ملی کشتی آزاد به بهار می‌گوید: «به بچه‌هایی که مدال گرفته بودند، مجوز دادند اما مجوز برای وارد کردن ماشین‌هایی معمولی بود؛ از همین ماشین‌هایی که الان در ایران هست. فکر کنم مجوزی که به حمید داده‌اند با بقیه فرق می‌کرده.» رضایی فرصت را غنیمت می‌بیند و گلایه‌هایی هم می‌کند؛ این‌که چرا در هیچ‌یک از موفقیت‌ها مربیان دیده نمی‌شوند.

احسان لشکری در بازی‌های المپیک لندن مدال برنز گرفت. او تایید می‌کند که به کشتی‌گیران مجوز ورود خودرو داده‌اند؛ «این جایزه را به ما دادند. به همه کشتی‌گیرانی که در المپیک مدال گرفته بودند، این حواله را دادند. البته هر ماشینی نمی‌توانستیم وارد کنیم. از همین ماشین‌های معمولی که در خود ایران هستند، می‌توانستیم بیاوریم. من هم مجوز را به یکی از نمایشگاه‌های اتومبیل فروختم.»

لشکری می‌گوید مجوز کسانی که مدال طلا گرفته بودند با بقیه فرق نمی‌کرده: «به همه همین مجوز را دادند. مجوز امید نوروزی و قاسم رضایی با بقیه فرق نمی‌کرد.» لشکری مجوز ورود فراری را حق سوریان می‌داند؛ «حمید شش طلای جهانی و المپیک دارد. حق اوست که در این حد جایزه بگیرد.» با همه این توضیحات جواب این سوال که سوریان این مجوز را کی و از چه کسی گرفته، داده نشده. سوریان سال 88 در مسابقات قهرمانی جهان مدال طلا گرفت. در آن سال‌ها که ایران دچار تنش سیاسی بود، سوریان مدالش را به محمود احمدی‌نژاد، رییس دولت وقت تقدیم کرد. این کار او برای بعضی‌ها خوشایند نبود و به همین دلیل با انتقادات زیادی روبه‌رو شد.

هرچند سوریان پنجمین مدال طلای جهان را به مردم و طلای المپیک را به مادرش تقدیم کرد، حالا بعد از گذشت چهار سال از این اتفاق می‌گویند، احمدی‌نژاد برای جبران کاری که سوریان کرده، قبل از پایان دوره ریاست‌جمهوری‌اش مجوز وارد کردن فراری را به او داده است. یکی ازکشتی‌گیرانی که نمی‌خواهد نامی از او برده شود، به بهار می‌گوید: «حواله حمید ربطی به مدالی که او در المپیک لندن گرفت، نداشت. این مجوز را خود احمدی‌نژاد به او داد. این پاداش مدالی است که او به احمدی‌نژاد تقدیم کرده بود.»

قیمتی که روی ماشین سوریان گذاشته‌اند حدود هشت‌میلیارد تومان است. اگر حق پرداخت گمرگی هم کسر شود، حدود سه چهار میلیارد تومان خود سوریان برای فراری هزینه می‌کرد. این‌که سوریان یک‌جا این همه هزینه کرده، جالب است. البته او به تماشا گفته است که این ماشین را خودش وارد نکرده؛ «قیمت اعلام شده برای این خودرو اغراق‌آمیز است و مابه‌التفاوت قیمت آن با مازراتی و پورشه‌هایی که وارد می‌کردند خیلی ناچیز است. چندوقت پیش با مجوز من این ماشین به داخل آمد ولی متعلق به من نیست و کسی را هم که خودرو را وارد کرده و حتی خود خودرو را ندیده‌ام.» سوریان در این گفت‌وگو هم توضیح نداده است که این مجوز بابت چه چیزی به او داده شده.

بعد از فراری‌ای که به نام سوریان به ایران وارد شد، گفته می‌شود یکی از مسئولان فدراسیون هم با مجوزی در این حد در تلاش است خودرو دیگری را وارد کند. نزدیکان به فدراسیون خبر داده‌اند او از لابی‌هایش استفاده کرده و مجوز وارد کردن یک لامبورگینی را گرفته است.

منبع: روزنامه بهار

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد